Nejnovější sezóna přišla s mnoha změnami, které se hráčům líbily i nelíbily. Jedna z těchto změn byla komunitou dlouho očekávaná ale zdá se, že se trochu nevydařila.
Do hry byl zaveden systém weapon mastery, který hráčům umožňuje vybrat si zbraň, se kterou budou získávat zkušenosti a odemykat si tak specifické odměny pro danou zbraň.
Problém je však v tom, jak dlouho trvá získání těchto odměn a také o jaké odměny se jedná. Fanoušci jiných stříleček, jako je Call of Duty, znají podbný systém zbraní který nabízí mnohem více než Apex. Dne 16. května se jeden z hráčů Apexu podrobně rozepsal na redditu o novém systému zbraní a jak hrozný podle něj je.
Každá možnost weapon mastery nabízí to samé: Legendární skin za dokončení a obyčejné trackery zabití. Hráči ale tvrdí že na to jak dlouho vám zabere získat dost XP pro jednu zbraň, tak to za to nestojí. Zvláště když za zvládnutí všech zbraní je pouze jedna odměna.
“Dokončit každou zbraň vám zabere doslova TISÍCE hodin,” řekl Anonftbl. “A pokud jste natolik šílení, že se do tohoto grindování pustíte na plný úvazek, dostanete… rám s praporem.“
Dodali, že na rozdíl od Call of Duty je tento grind “na hranici nemožnosti” za velmi malou odměnu. Ostatní se k tomuto názoru připojili a hráči se ozvali.
Jeden z hráčů v komentářích viděl promarněnou příležitost v možnosti vytvořit pro každou zbraň zcela nový legendární skin, který by byl exkluzivní pro systém odměn za mistrovství ve zbrani. Jiný hráč se zlobil, že legendární skin jako odměna, je v podstatě zbytečnost pro dlouholeté hráče, kteří už všechny skiny pro své oblíbené zbraně mají.
Hráči vyžadují od vývojářů aby tento nový systém napravili a udělali odměny pro hráče smyspluplnějši a především dostupnější.