Aktualizace soukromého testu Counter-Strike 2 15. srpna přinesla víc než jen přepracování map a předělání kouřových granátů. Leaky odhalily zásadní změny, jak by mohl vypadat ranked CS2 po plném spuštění – a fanoušci hry VALORANT budou s novým formátem až příliš dobře obeznámeni.
Renomovaný leaker CS2 Aquarius odhalil změny v backendu krátce poté, co Valve zveřejnilo aktualizaci, v níž se kupodivu poprvé od zahájení omezeného testu CS2 vypnul kompetitivní a soukromý matchmaking. Obyčejná hodnota “mp_maxrounds“, která byla historicky vždy nastavena na 30 pro kompetitivní hru, byla zřejmě aktualizována na 24 – hovorově označováno jako “MR12“.
Nevíme jistě, zda se tato změna udrží, zejména proto, že Competitive je v mezidobí vypnut pro omezený test, ale pro CS je to obrovská změna po více než deseti letech provozu na MR15.
Subtle, but significant Matchmaking changes in the latest Counter-Strike 2 update:
— Aquarius (@aquaismissing) August 16, 2023
– From now on Competitive is first to 13 rounds (including Premier)
– Seems like the devs are getting rid of Short Competitive
– Premier matches will have 20s freezetimes, 1 overtime (the game… pic.twitter.com/8iP6jb4tHO
Spuštění VALORANTu v polovině roku 2020 představilo formát first-to-13 – který sám o sobě existuje déle než CS:GO. Světový pohár Electronic Sports v roce 2004, který se tehdy hrál na platformě Counter-Strike 1.6, byl poslední akcí, na které se hrál formát MR12, než společnost Valve přešla na MR15.
Jako vždy, když přijde na změnu, jsou hráči CS:GO tak tvrdohlaví, jak jen to jde, a mnohým se nelíbí plán na změnu na kratší formát ještě předtím, než si ho sami vyzkouší.
Úniky také odhalily zavedení přesčasu do ranked, což je funkce, která se objevuje pouze v zápasech na serverech třetích stran, které poskytují například společnosti FACEIT nebo ESEA. Soutěžící budou hrát jedno prodloužení v klasickém formátu MR3 – tři kola na každé straně, první na čtyři vítězí. Pokud bude zápas stále nerozhodný, skončí remízou.
Přesčasy budou k dispozici pouze v novém soutěžním režimu Premier, přičemž týmy budou mít podle leaků k dispozici delší časy zmrazení a čtyři 30sekundové timeouty.
Zatím není nic potvrzeno, protože společnost Valve se k těmto leakům veřejně nevyjádřila, ale samotná myšlenka, že je na stole nový formát CS Competitive, byla vzhledem k úspěchu CS:GO nemyslitelná.
Jistotu budeme mít až ve chvíli, kdy Valve změny samo oznámí, nebo až budeme mít možnost si nový režim vyzkoušet na vlastní kůži – což může být dříve, než si myslíme.