Lane swapping (výměna lajn) v League of Legends je mezi hráči dlouhodobě kontroverzní téma, které ještě více rozvířila její popularita v profesionálních zápasech. Nyní se chystají zásadní změny, které by mohly kompletně změnit současnou metu.
Na síti X vedoucí designér herní mechaniky Matt Leung-Harrison potvrdil, že na PBE byly zavedeny změny zaměřené na omezení lane swapu v rané fázi hry. Přestože si komunita už několik let žádá zásah, málokdo i podle serveru Dexerto očekával, že Riot Games zakročí tak razantně.
Hi everyone,
— Matt Leung-Harrison (@RiotPhroxzon) February 22, 2025
You may have seen the anti-lane swap changes that made their way to PBE today.
Changes
The changes (as of today) are as follows:
– Lane Swap Detection
– 2 enemy champions, both of whom don’t have jungle item, are in the offending lane or surrounding area
* Timer is…
Je třeba zdůraznit dvě klíčové věci. Zaprvé, změny se dotknou pouze rané fáze hry, kdy penalizace lane swapu platí mezi 1:30 – 3:30 pro horní linku a 1:30 – 2:15 pro střední linku. Zadruhé, Leung-Harrison potvrdil, že těchto změn se netřeba bát jako trvalých, protože jde o dočasné opatření. Tým vyvíjí sofistikovanější dlouhodobé řešení.
Tento krok opět poukazuje na složitost implementace změn v League of Legends, které vyhovují jak profesionální, tak solo queue hře. Jak se to projeví do budoucna?
Profesionální hra lane swapping omezení potřebuje
Během nedávného finále LCK Cupu mezi Gen.G a HLE jsme mohli vidět důvody, proč lane swapping v profi hře potřebuje omezení.
Ve čtvrté hře seděl top laner Gen.G, Kiin, se směšnými dvěma CS takřka pět minut po začátku hry. Přestože se mu podařilo se zotavit a zvítězit, v páté hře se situace ještě vyhrotila, kdy HLE dokázalo zničit první věž před sedmou minutou.
Na druhé straně, Kiin neměl jediný minion kill téměř do pěti minut, zatímco jeho protihráč Zeus měl jen pět CS. Přestože se jednalo o zábavný moment, ukázalo se, že takové hry nejsou o dovednostech, ale spíš o manipulaci s ranou fází hry a přetížení jednotlivých linek. Nová pravidla tyto problémy vyřeší a profesionální hra League of Legends z nich bude těžit.
Solo queue pod novými pravidly může čelit větší nejistotě
Co tato změna znamená pro běžné hráče v solo queue, je další otázkou. Největší obavou je zneužití pravidel ze strany toxických hráčů. „Víme, že někteří hráči mohou tato pravidla zneužít ke griefingu. Pokud se tak stane, budeme to detekovat a trestat,“ vyjádřil se Leung-Harrison.
Přesto tato slova nenabízejí mnoho útěchy těm, kteří už teď trpí kvůli systematickému griefingu. Každý rank od Iron až po Challenger se tak s těmito změnami bude muset vypořádat po svém. Zda se změny projeví pozitivně, ukáže až čas.
d1wecw
Thanks forr thee marvelous posting! I certaiinly enjoyhed reading it,
you’re a great author. I will always bookmark your
bloog and will eeventually come back iin the future.
I want tto encoiurage contknue your great writing, hage a nikce day!
Hey this is kind of oof offf topic but I was wonderring
iff blogs use WYSIWYG exitors or iff you have too manually cofe with HTML.
I’m strting a blog soon butt hav noo coiding edperience so I wanted to
get advife from someone wirh experience. Any helkp wouyld bee greatky
appreciated!
u4lc2d
bhnhkh