Společnost Activision Blizzard je od loňského roku pod drobnohledem veřejnosti kvůli údajným případům sexuálního zneužívání a sexuálního obtěžování zaměstnankyň. To vedlo kalifornský úřad pro spravedlivé zaměstnávání a bydlení k podání žaloby na společnost v červenci 2021.
Další ránu herní společnost dostala v listopadu 2021 poté, co deník Wall Street Journal informoval, že Bobby Kotick, generální ředitel společnosti Activision Blizzard, o obviněních ze sexuálního obtěžování vůči zaměstnankyním léta věděl, ale neinformoval představenstvo.
Včera večer, několik hodin poté, co společnost Microsoft odhalila, že se chystá převzít Activision Blizzard v rámci transakce, která má hodnotu 68,7 miliardy dolarů, deník Wall Street Journal uvedl, že Kotick zvažuje odkoupení Kotaku a PC Gameru – dvou významných médií v oblasti videoherního tisku -, aby snížil kritické ohlasy kolem Activision Blizzard a obnovil pověst společnosti na veřejnosti.
Vzhledem k chystané akvizici společností Microsoft není jasné, zda bude Kotick ve společnosti Activision Blizzard nadále zastávat vedoucí pozici. Společnost Microsoft včera prozradila, že Kotick bude prozatím nadále zastávat funkci generálního ředitele společnosti Activision Blizzard a že po dokončení transakce bude společnost řídit Phil Spencer, generální ředitel společnosti Microsoft Gaming.
Spencera a vedení Xboxu znepokojilo zejména to, když loni deník Wall Street Journal informoval o tom, že Kotick věděl o údajných případech sexuálního zneužívání, což je údajně přimělo k tomu, aby zhodnotili svůj vztah ke společnosti.
Akvizice ze strany Microsoftu byla odhalena pouhý den poté, co bylo oznámeno, že Kotick zatajil informace v souvislosti s obviněními ze sexuálního obtěžování a nevhodného chování kolem společnosti Activision Blizzard. Podle deníku Wall Street Journal herní společnost od července 2021 údajně propustila více než tři desítky zaměstnanců a zhruba 40 dalších potrestala.
Nadějí pro Activision Blizzard pod vedením Microsoftu by měla být stabilita a chladné, nudné objetí skutečné firemní monotónnosti. Společnost by se měla dychtivě snažit zahalit se do nudného PR Microsoftu, což se zdá být herním společnostem s novými pracovními skandály každý týden rozhodně proti srsti.
Společnost Microsoft získala jedny z nejžádanějších duševních vlastnictví v herním průmyslu, Call of Duty a Candy Crush, čímž se stala třetí největší herní společností po společnostech Tencent a Sony. Tento krok Microsoftu jen pomůže z hlediska konkurenceschopnosti na trhu, i když si nejsem jistý, jak se na této akvizici projevila žaloba kvůli sexuální diskriminaci (a vše ostatní, co přišlo v souvislosti s žalobou kalifornského ministerstva pro spravedlivé zaměstnávání a bydlení).