Rozsáhlý průzkum dat nedávno zveřejněných serverem Aperture Desk Job, který provedl novinář Tyler McVicker zaměřený na společnost Valve, odhalil rozsáhlé informace o novém ambiciózním projektu ze světa Half-Life od společnosti Valve. Kromě toho také informace o několika dalších neoznámených titulech.
Zdrojový kód Aperture Desk Job, který byl zveřejněn 1. března, poskytuje rozsáhlý pohled na Citadel, působivý, ale nepotvrzený projekt Half-Life, na kterém se údajně ve společnosti Valve pracuje. McVicker jej popisuje jako hybrid RTS/FPS založený na souboji Combine a rebelů, týmové hře, hře družstev a tříd… s kampaní pro jednoho hráče a dvěma hlavními systémy ve hře.
Jedním z těchto hlavních systémů je podle všeho používání schopností, což jsou držené předměty, které zahrnují zbraně, vylepšení zbraní, alternativní palbu, munici, granáty, buffy a další schopnosti. Druhým systémem je podle všeho používání “botů”, které může hráč nasadit z pohledu shora dolů, jako by to bylo v RTS. Tito boti obsahují různé třídy a mohou být umístěni do družstev. Boti v těchto družstvech mohou být vybaveni schopnostmi a McVicker ve svém videu níže popisuje několik schopností, které objevil v komentářích ke zdrojovému kódu.
Mluvíme tedy o kampani pro jednoho hráče, podrobných informacích o schopnostech hry a jejich fungování a o tom, že ve hře budete ovládat velitele, který se dívá na dění a rozmisťuje roboty, přičemž se budete moci přímo zapojit do hry tím, že jednoho z robotů převezmete. Je zde tedy mnohem více konkrétních informací než ve většině ostatních dataminů.
Další projekty
Kromě obrovského množství informací o projektu Citadel objevil McVicker také projekty pro hru Half-Life: Alyx, port hry CS:GO do enginu Source 2 a obnovení dříve zrušené malovací hry ze světa Portalu.
O většině těchto titulů fanoušci spekulují už delší dobu. Half-Life: Alyx byla jednou z nejoblíbenějších a nejoceňovanějších VR her. O přechodu hry CS:GO na Source 2 se v masivní komunitě této hry mluví již několik let a mnozí v něm vidí šanci, jak znovu vzbudit větší zájem o tento titul uprostřed vydávání novějších kompetitivních stříleček.
Nic není oficiálně potvrzeno, dokud to Valve neoznámí, ale vzhledem k tomu, kolik informací o Citadel existuje, je silně naznačeno, že hra je skutečná a ve vývoji.
Jediným problémem je, že k podobným únikům už v minulosti u Valve došlo, ale ani tak z toho žádná hra nevznikla, přičemž společnost je pověstná tím, že v polovině projektu ztratí zájem a nedokončí ho.