Už pár dní se veřejnost i fanoušci oddávají nejnovějšímu počinu Activision Call of Duty MW3. Cesta k úspěchu ale měla plno překážek. V prvé řadě není zatím zcela jisté, že se jedná o úspěšnou FPS. Mnozí hráči i streameři poukazují na chyby a další nepříjemnosti. Obecně se zdá, že herní svět čekal od MW3 mnohem více. To nastavilo laťku možná až příliš vysoko.
V poslední době navíc unikají zákulisní informace, že cesta k vytouženému cíli, kterým je pochopitelně prodej hry, nebyla úplně bez chyby. Samozřejmě, žádná práce se neobejde bez zádrhelů a neshod mezi vývojáři a vedením. Výsledek ale většinou nebývá těmito potyčkami ovlivněný. Mohli jsme ale ve finále dostat od hry více, kdyby šlo vše podle plánu? Dokázala by snad jedna z nejslavnějších her Call of Duty přitáhnout daleko více hráčů? Dnes se podíváme na to, co se dělo za zdmi společnosti a jak probíhala příprava hry samotné.
Problém na stole
Vývojová cesta hry Call of Duty: Modern Warfare 3 měla daleko k hladkému průběhu, jak naznačují interní zdroje, které odhalují extrémně bouřlivé neshody uprostřed samotného jádra firmy. Nedávné zprávy přinášejí podrobnosti o výzvách, kterým čelili vývojáři ve studiu Sledgehammer Games, když se potýkali s neočekávanými změnami a narychlo upravovaným postupem.
Původní plán byl následovný. Další potenciálně úspěšný díl série Call of Duty měl být zasazený do světa Advanced Warfare. Na tento krok čekalo mnoho fanoušků. Tým vývojářů ovšem zaskočila zpráva, že mají „všeho nechat“ a přepracovat hru do světa Modern Warfare. To výrazně omezilo vize vývojářského týmu a zároveň nastartovalo něco, čemu říkáme „zkrácený vývojový cyklus“. Pokud by snad někdo tedy poukazoval na poměrně jednoduchý příběh nebo nedostatky při samotném hraní, nemůžeme se divit.
Následky této náhlé změny byly hluboké a vyvolaly frustraci mezi vývojáři, kteří se ocitli v situaci, kdy museli svůj obsah konzultovat s vedením společnosti Infinity Ward. Zprávy naznačují, že často docházelo k zpoždění při získávání zpětné vazby a že byli často nuceni provádět “nechtěné změny”. Tento chaotický vývojový proces klade otázky na přijetí ze strany hráčů. Ten se zatím jeví jako vlažný.
Verdikt
Vývojáři se ale mohou u fanoušků vykoupit, a to překvapivě jednoduše. Stačí, když vloží veškeré své úsilí do multiplayerové verze. Ta by mohla zvýšit prodejnost i vylepšit dojem. Herní svět se neustále vyvíjí. Přežije ten, kdo se umí nejlépe a nejrychleji adaptovat.