Diablo 4 je na serveru Metacritic navzdory své popularitě bombardováno a zklamání z patche 1.1 není jediným důvodem uživatelských recenzí.
Hra dosáhla pro společnost Blizzard rekordních prodejních čísel a těšila se prudkému nárůstu popularity, přičemž další obsah bude do hry přidán v první sezóně, která vychází 20. července. Patch 1.1 byl komunitou hojně kritizován za výrazné nerfy napříč celou hrou, které snižují poškození, ztěžují levelování a zabíjejí některé z nejoblíbenějších buildů ve hře.
To přirozeně vedlo k záplavě hráčů, kteří vyjádřili svůj názor na serveru Metacritic, a to vyústilo ve velkou změnu uživatelského hodnocení. Poté, co se 9. července hodnocení na Metacritic nacházelo na pěti, v době psaní tohoto článku kleslo na 4.
Po vydání patche 18. července bylo uživateli zaznamenáno několik stránek negativních recenzí, které však stále představují jen kapku v moři více než 1 700 negativních recenzí.
Hra Diablo 4 již dlouho čelí kritice za nedostatek endgame obsahu, zejména po dosažení 70. úrovně, přičemž levelovací grind je pravidelně popisován jako nudný, nezáživný a zdlouhavý.
Společnost Blizzard sice oznámila, že 21. července uspořádá Campfire Chat, aby vyřešila obavy vznesené kolem patche 1.1, ale je jasné, že hráči mají se hrou problémy, které leží mnohem hlouběji a které nevyřeší jediná aktualizace.
Hrozí však, že rostoucí negativní nálada vůči Diablu 4 bude hře podřezávat kotníky dříve, než se skutečně rozjede s aktualizacemi obsahu.