Fanoušci Call of Duty jsou pobouřeni marketingovou strategií Activisionu, který se zaměřuje na propagaci nových skinů, zatímco komunita trpí přetrvávajícími problémy ve hrách Black Ops 6 a Warzone.
Navzdory tomu, že nákup kosmetických předmětů není povinný, se náklady na Black Ops 6 podle hráčů neúměrně zvyšují. Základní hra stojí 70 dolarů, k tomu můžete dokoupit Battle Pass za 10 dolarů a BlackCell za 30 dolarů každou sezónu. Navíc Squid Game event přidal další Event Pass za 10 dolarů, což hráči považují za přehnané.
The only way to stay on top is fight ⚔️
— Call of Duty (@CallofDuty) January 8, 2025
The Squid Game 2: The VIPs Tracer Pack is now available in the Call of Duty store. pic.twitter.com/osLhbtPwyc
Komunita si dala práci a spočítala, že všechny balíčky v herním obchodě mají dohromady hodnotu 108 100 CoD bodů – což odpovídá přibližně 800 dolarům.
Zatímco hráči stále častěji volají po řešení problémů hry, Activision místo toho propaguje nové kosmetické balíčky. A reakce hráčů na sebe nenechaly dlouho čekat.
Hráči kritizují zaměření na mikrotransakce
„Call of Duty dosahuje nových minim na Steamu, počet hráčů na PS5 a Xboxu pomalu klesá, hodnocené zápasy jsou plné hackerů, kteří shazují servery, ale tady máte nový licencovaný balíček,“ komentoval podle serveru Dexerto celou situaci populární účet CharlieIntel. Učinil tak, když byl zveřejněn trailer na nový Squid Game Trace balíček.
Propagace nového balíčku ve chvíli, kdy jsou hry plné cheatů a dalších problémů, jen přilévá olej do ohně. Streamer Swagg a bývalý profesionální hráč Scump dokonce oznámili, že si od Call of Duty dávají pauzu, protože problémy s hrou narušují jejich zážitek i obsah.
Lojalita hráčů na hraně
„Je drzost propagovat balíčky ve chvíli, kdy vaše hra krachuje kvůli cheatování a nedostatku odpovědí od vývojářů,“ shrnul situaci výstižně bývalý profesionální hráč Octane.
Fanoušci jsou čím dál méně ochotní tolerovat problémy, jako je nedostatek aktualizací, ignorování zpětné vazby a neřešené podvody v hodnocených zápasech. Propagace dalších mikrotransakcí jen zhoršuje již tak negativní obraz Call of Duty v očích komunity.
Hráči volají po tom, aby vývojáři „četli situaci“ a zaměřili se na opravu klíčových problémů místo toho, aby nabízeli nové způsoby, jak z hráčů vytáhnout další peníze. Pokud se společnost Activision brzy nesebere, může ji to stát pěknou řadu iráckých hvězd i fanoušků.
pirb0j