Je na first person akce lepší klávesnice a myš a jejich bezkonkurenční rychlost a přesnost, nebo si hráči lépe vychutnají střelbu s gamepadem a jeho spouštěmi, které například na současném PS5 ovladači DualSense poskytují adaptivní odpor?
Mohlo by se zdát, že v profesionální a soutěžní sféře bude tento spor mít naprosto jednoznačnou odpověď, ale není tomu tak. Dr. Disrespect se nedávno na Twitteru negativně vyjádřil k aim assistu, tedy pomocnému doměřování na gamepadu ve hrách, jako je Call of Duty: Warzone nebo Apex Legends.
Slavný streamer zmínil, že v době, kdy se cross-platform multiplayer stává standardem, je třeba začít tento problém řešit, protože hráči s ovladačem mají nespravedlivou výhodu. Vývojáři by podle něj měli z vyvážení hratelnosti mezi ovladačem a K+M udělat prioritu.
Na jeho slova na Twitteru reagoval NICMERCS se slovy “Dostaneš na p*del tak jako tak, starouši,” která doplnil o hashtag #controllergang. Ačkoli je ale NICMERCS známý jako hráč, který s ovladačem umí dominovat i bez aim assistu, další profesionálové, kteří se diskuze zúčastnili, jeho názor nesdílejí a tvrdí, že průměrní hráči by bez pomoci neměli šanci.
Chris “sweet” Sexton zmínil, že aim assist v současné podobě zničil Apex Legends. V minulé meta game dle jeho slov kvalitní hráči s P-99 nebo Voltem dokázali zazářit nad těmi průměrnými, v současné době ale samopal Prowler díky aim assistu tento rozdíl stírá a i naprostý začátečník s ním může dosáhnout nespravedlivých výsledků.
Další streameři, jako HusKerrs, JGOD nebo Snip3down zmínili, že v blízké budoucnosti budeme svědky masivního nárůstu hráčů, kteří vyměnili klávesnici a myš za ovladač.
Michael “Shroud” Grzesiek nicméně soudí, že situace nemá jednoduché a jednoznačné řešení. Aim assist sice hráčům na gamepadu dává neférovou výhodu, bez něj jsou ale zase znevýhodnění oni. Jediným způsobem, jak tento problém vyřešit, je tedy mít rozdělená lobby.