Tvůrci hry Overwatch 2 se v posledním Director’s Take zaměřili na chystané úpravy hrdinů, přičemž hlavní pozornost věnovali právě obrněnců. Je to výsledek reakcí na četné diskuze hráčů, kteří vnímají roli těchto hrdinů jako nezáživné a neefektivní.
Od konce 8. sezóny v Overwatch 2 se role obrněnců ocitla v nelehké situaci. Hráči si nejčastěji stěžují, že nepůsobí dostatečně tvrdě a podpůrní hrdinové se musí soustředit primárně na jejich udržení při životě. To omezuje možnosti hratelnosti, protože statistiky ukazují, že obrněné postavy umírají mnohem častěji, než by bylo pro vyváženou hru žádoucí.
Co na to Blizzard?
Blizzard k tomu uvedl: „Od 9. sezóny se téměř všichni hrdinové ve hře stali méně odolní. Nebylo to ale vždycky záměrně. Snažili jsem se řešit především vysoké množství nárazového poškození a dostupného léčení. Nicméně většina obrněnců (s výjimkou Wrecking Ballova, který zůstal zhruba na stejné úrovni) oslabila víc než hrdinové v jiných rolích. Poslední úpravy, jako je snížení poškození na hlavu u obrněnců, sice trochu pomohly, ale stále nejsme tam, kde bychom chtěli být.“
Vývojáři zatím neprozradili konkrétní změny, které pro obrněnce chystají. Momentálně se diskutuje o tom, zda provést obecné systémové úpravy, nebo upravit jednotlivé hrdiny zvlášť. Větší váha ale zatím padá na první možnost. Můžeme však očekávat i buffy jednotlivých hrdinů, jakmile se prosadí rozsáhlejší změny.
Plánuje se také patch zaměřený na zvýšení “obrněnosti” mnoha hrdinů. Příkladem může být navýšení zdraví Reinhardtova štítu, protože právě ten z něj dělá pořádného válečníka a definuje jeho styl hraní. Tento patch by měl vyjít v průběhu 11. nebo 12. sezóny.
Změny vyváženosti v 11. sezóně
Tým Overwatch 2 také trochu poodhalil chystané úpravy vyváženosti, které dorazí v prvních dnech 11. sezóny, ještě před patchem zaměřeným na obrněnce. U těch není žádný jasný vítěz, D.Va, Sigma, Winston, Královna Junkertownu, Reinhardt a Zarya se pohybují v horní polovině s win rate mezi 50-55 %. Podpora je relativně stabilní, s největším posunem u Kiriko, jejíž win rate stoupl o několik procentních bodů na 55 %.
Nezbývá než čekat
To je zatím vše, co o chystaných úpravách obrněnců víme. Doufejme, že se tato role brzy stane opět důležitější a zábavnější na hraní. Zasloužili by si to samotní hrdinové.