Společnost Riot Games v pondělí oznámila, že plánuje propustit zhruba 11 % svých zaměstnanců, aby se posunula „směrem k udržitelnější budoucnosti“. Celosvětově bude zrušeno přibližně 530 pozic, přičemž největší dopad to bude mít na týmy mimo „hlavní vývojové oddělení“.
V e-mailu zaslaném zaměstnancům generální ředitel společnosti Riot Dylan Jadeja uvedl, že společnost od roku 2019 učinila „řadu velkých sázek“, protože se rozšířila na „společnost s mnoha hrami a zážitky“. Některé z těchto sázek se ale nevyplácejí tak dobře, jak se očekávalo.
Jadeja uvedl, že zmrazení náboru zaměstnanců a další opatření na kontrolu nákladů nestačily, takže toto propouštění je pro Riot „nutností“. „Naše náklady vzrostly do té míry, že jsou neudržitelné, a my jsme si nenechali žádný prostor pro experimentování nebo neúspěch – což je pro kreativní společnost, jako je ta naše, životně důležité,“ napsal Jadeja. „To vše ohrožuje jádro našeho podnikání.“
A message from Legends of Runeterra’s Executive Producer and Game Director regarding recent company changes and the future of LoR. https://t.co/hDzeAPtS9y pic.twitter.com/CajPXY5jUC
— Legends of Runeterra (@PlayRuneterra) January 22, 2024
Začátek konce pro Legends of Runeterra
Propuštění se ale netýká všech oddělení. Hlavní hry společnosti Riot – League of Legends, Teamfight Tactics, Wild Rift a VALORANT – zůstanou z velké části nedotčeny. Riot totiž uvedl, že tyto týmy upřednostňuje, aby se mohl „soustředit na obsah, funkce a aktualizace“.
Do této kategorie bohužel nezapadá karetní hra Legends of Runeterra. Přestože je Legends of Runeterra neuvěřitelně zábavnou a vyladěnou sběratelskou karetní strategií, nenašla si své místo jako dobrý business. Riot uvedl, že hra „od svého uvedení na trh čelí finančním problémům a její vývoj a podpora stojí podstatně více, než kolik vydělává“.
Vývojářský tým hry LoR tedy bude zredukován a probíhající vývoj se zaměří na PvE režim Path of Champions. V podstatě to znamená to, že kompetitivní scéna úplně upadne. Jeden z nejlepších hráčů této hry, Michal „BaJAtak“ Bárta, který si na esport scéně vydělal přes 30 000 dolarů, se vyjádřil pro eSport News 24 k situaci takto:
„Legends of Runeterra byla hra, která zkusila udělat karetní žánr přístupný. Získávání karet na rozdíl od ostatních karetních her bylo jednoduché a nevyžadovalo neustálé pumpování peněz. Riotu se bohužel nepodařil marketing a hlavně monetizace jinými prostředky, což bohužel aktuálně vyústí v změnu focusu na PvE společně s zánikem celé kompetitivní a PvP scény“

Riot také ukončí Riot Forge. Jedná se o program, který společnost spustila v roce 2019 a který umožňoval vytvářet singleplayerové hry z univerza League of Legends s externími herními studii. Mezi předchozí Riot Forge hry patří například Ruined King a Mageseeker. Pod touto značkou vychází také nadcházející RPG Bandle Tale.