Podle informací z různých zdrojů bude produkční tým PGL, který je zodpovědný za první část International 11, zajišťovat produkci na dálku. Bude to poprvé, co se produkce skupinové fáze The International 11 nebude konat na stejném místě jako hlavní událost, a komunita hry Dota vyjádřila nad touto novinkou zklamání.
Příprava na International 11 byla dosud trnitá – a tato nejnovější zpráva nepokoje nezastavila.
Podle nejnovějších informací budou talenty pro skupinovou fázi letecky přepravovány do Norska, kde má PGL své prezenční studio. To sice může vést k celkově levnějším nákladům než tahání produkce do Singapuru, ale skupinové fáze International se vždy odehrávaly osobně a umožňovaly spoustu obsahu a interakce během prvního týdne největšího turnaje Dota v roce.
To také znamená, že počet hráčů a analytiků, které budou moci fanoušci potkat na hlavním turnaji, bude menší a každý druhý rok, protože se letecky přepraví jen několik vybraných.
The International vyvolává u fanoušků hry Dota 2 kontroverze
Zklamání komunity hry Dota není způsobeno pouze touto jedinou změnou, ale celou řadou změn, které byly zavedeny v průběhu minulého týdne. International byl vždy bez sponzorů. Je to jediná akce, která je každoročně plně financována fanoušky Doty prostřednictvím Battle Passu a nepřijímá žádné externí sponzory.
To se letos změnilo tím, že společnost PGL přijala sponzora gg.bet, velkého hráče na trhu hazardních her, na celou regionální kvalifikaci a skupinovou fázi.
Vstup sponzorů z oblasti hazardních her byl mezi fanoušky hry Dota předmětem sporů. Zatímco v minulosti sponzorovali nezávislé turnaje napříč scénou, The International byl vždy výjimkou. Letos byla tato hranice překročena a členové komunity hry Dota vyjádřili své zklamání.
Letošní Battle Pass je dalším bodem hněvu mezi fanoušky Doty. Nejvyšší úrovní kosmetických odměn v Dotě jsou vždy Arcana, složité skiny, které zcela změní vzhled hrdiny, s vlastními animacemi, zvuky zabití a alternativními formami.
Letos však byla první Arcana uvolněná pro veřejnost také nejdražší, její získání stálo kolem 250 dolarů, což je v ostrém kontrastu s cenou 35 dolarů, kterou měly před několika lety. Společnost Valve navíc tyto skiny časově zablokovala a hráči je nebudou moci získat po skončení International 11.
Rok 2022 se pomalu stává rokem změn pro Dotu jako esport. Vzhledem k tomu, že prize pool International 11 roste pomaleji než v posledních dvou letech, dávají hráči najevo svůj názor tím nejlepším způsobem, který znají – svými peněženkami. Ať už se po prvním osobním Internationalu po dvou letech stane cokoli, rok 2022 bude v Dotě rokem změn.