Odborové organizace v USA se již od dob těsně po občanské válce snaží zajistit spravedlivé a rovné zacházení s pracovníky v různých odvětvích. Ačkoli se názory na odbory od jejich vzniku různí, je nesporné, že zlepšily život pracovníků v nich pracujících. A nyní někteří herní QA testeři ze studií vlastněných společností Microsoft oficiálně založili vlastní.
Podle dnešního tweetu z oficiálního účtu Communications Workers of America, odborové organizace podporující tento krok, vyhrála Zenimax Workers United svou nabídku na vytvoření odborů. To znamená, že skupina více než 300 QA testerů ve společnosti Microsoft se stala největší odborovou organizací v oblasti technologií v současnosti, přičemž Microsoft s podmínkami odborů souhlasil.
BREAKING: @ZeniMaxWorkers won their election, making them the FIRST official bargaining unit of @microsoft and the largest certified video game studio union in the U.S. The company has formally recognized the union with @CWAunion. Historic win. What a way to start 2023!!🥳🎮🌱
— CODE-CWA (@CODE_CWA) January 3, 2023
Velká novinka ve světě Microsoftu
Těchto 300 pracovníků je rozprostřeno napříč studii společnosti ZeniMax, jako jsou id Software, Bethesda a Arkane. Tyto týmy stojí za některými z nejpopulárnějších her, které v poslední době vyšly, a také za těmi nejočekávanějšími. Je nepochybně v zájmu Microsoftu, aby tito zaměstnanci byli spokojení, když na ně spoléhá při tvorbě letošních exkluzivních titulů pro Xbox, jako jsou Redfall a Starfield.
Možná se jedná o první odbory, se kterými se Microsoft ve své téměř 48leté historii setkal. Jeho ochota souhlasit se založením odborů by mohla být pobídkou pro další části společnosti, aby se také spojily a vytvořily odbory. Pokud mohou lidé, kteří testují hry, založit odbory tak snadno, pak by to pravděpodobně nemělo být nic složitého ani pro ty, kteří hry skutečně vytvářejí.
Podle citací, které poskytl Axios, různí testeři QA uvedli, že doufají, že to ukončí náhlá období krize, nespravedlivé odměňování a nedostatek příležitostí k růstu v rámci společnosti. “Těšíme se, že se v dobré víře zapojíme do vyjednávání a budeme pracovat na kolektivní smlouvě,” uvedl další tester.
Odbory se od konce roku 2021 objevují napříč celým herním průmyslem, přičemž společnosti jako Blizzard, Raven a Proletariat získaly oficiální organizace určené pro zaměstnance. S tím, jak se v herní a technologické oblasti objevuje stále více odborů, je jen pravděpodobnější, že to pracovníci budou vnímat jako příležitost začít žádat lepší zacházení. A to je vzhledem k událostem v posledních letech jedině dobře.